12 اشتباه رایج سئو
سئو وب سایت یکی از مهم ترین عواملی است که افراد بایستی برای افزایش بازدید و کاربران وب سایت خود به آن توجه داشته باشند. در این مقاله به بررسی رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام بهینه سازی و سئو وب سایت انجام می دهند پرداخته ایم:
1. انتخاب بر چسب ضعیف برای عنوان
ممکن است تعجب برانگیز باشد اما هنوز افرادی وجود دارند که برچسب های عنوان خوب برای صفحات سایت خود نمی نویسند. یک نکته مهم سئو این است که موتورهای جستجو هنوز به برچسب عنوان اهمیت زیادی می دهند، زیرا عنوان یک متن ارتباط زیادی با محتوا تولید شده دارد.
2. انتخاب برچسب ضعیف در قسمت هدر سایت
برچسب های هدر مشخص می کنند که صفحه مد نظر ما درباره چه موضوعی است. هنگام ایجاد محتوا برای کاربران، این برچسب به آنها کمک می کند تا بهتر ساختار و ماهیت محتوای صفحه را درک کنند. مانند برچسب عنوان که محتوای یک متن را مشخص می کرد، برچسب هدر محتوای کل صفحه را مشخص می کند. پس باید هنگام انتخاب این برچسب ها بسیار دقت داشته باشید.
3. محتوا ضعیف
صفحات بسیار کمی وجود دارند که دارای محتوای کوتاه ولی مفید باشند. هنگامی که این مدل صفحات قسمت زیادی از سایت شما را شامل شوند، این احتمال وجود دارد که موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک وب سایت ضعیف در نظر بگیرند و این عوامل ممکن است به عنوان یک نتیجه در رتبه بندی سایت شما قرار گیرند.
4. بخش بندی نامناسب
سعی کنید در یک صفحه از انتخاب عنوان های مختلفی که بسیار شبیه هم هستند خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر صفحاتی به نام «10 نکته برای خرید یک خانه»، «11 راهنمایی برای خرید یک خانه»، «بهترین راهنمایی ها برای خرید خانه» و «10 چیز عالی برای خرید در خانه» را داشته باشید، کاملا مشخص است که این موارد صفحات متفاوت از یکدیگر نیستند.
5. بخش کردن نامناسب
ما هنوز سایت هایی را مشاهده می کنیم که مسیر خزیدن جستجو گر ها به صفحات کلیدی در سایتشان را حذف می کنند. اگر گوگل نتواند آن ها را پیدا کند، حتی اگر شما آن صفحات را در Sitemap سایت خود نیز مشخص کرده باشید باز هم ممکن است موتور های جستجو برای آن ارزش کمی قائل شوند. اگر آن ها به اندازه کافی مهم نیستند که شما آن ها در صفحات وب سایت خود نشان دهید، چرا باید موتور های جستجو برای آن ارزش قائل شوند؟
6. معماری ضعیف سایت
ما بسیاری از وب سایت هایی را مشاهده می کنیم که به صورت ضعیفی سازمان دهی شده اند، این مورد هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو نامناسب است. در این حالت ممکن است موتور های جستجو وب سایت شما را در رتبه بندی خود قرار ندهند و این موضوع تاثیر منفی در سئو وب سایت شما دارد.
7. طراحی مناسب سایت برای تلفن های همراه
بسیاری از سایت هایی که زیر دامنه های تلفن همراه دارند، محتوای مشابه را در صفحه تلفن همراه خود نشان نمی دهند یا لینک ها و اطلاعات ساخت یافته را حذف می کنند. اگر وب سایت شما در این مورد صحیح عمل می کند لازم نیست نگران باشید. هنگامی که گوگل این وب سایت ها را در نسخه موبایل نشان می دهد در صورت حذف ذکر شده وب سایت را مورد تنبیه قرار می دهد.
8. صفحات بسیار کم
بسیاری از توسعه دهندگان وب سایت، دارای سایت هایی هستند که واقعا کوچک است. این برعکس مشکل 4 بالا است و نتیجه این که سایت نمی تواند در شرایط رقابت با سایر وب سایت ها قرار بگیرد.
9. فراموش کردن برچسب های سئو
برچسب هایی مانند NoIndex ،rel=canonical ،rel=prev/next بسیار مهم هستند و توسط بسیاری از وب سایت ها برای حذف محتوا های تکراری استفاده می شوند. اما در بسیاری از سایت ها، این برچسب ها زمانی که باید استفاده شوند، مورد استفاده قرار نمی گیرند.
10. برچسب های سئو متناقض
هنگامی که از برچسب های سئو به درستی استفاده نشوند، نتیجه ممکن است غیر قابل پیش بینی باشد. به عنوان مثال بعضی از وب سایت ها از NoIndex و rel=canonical استفاده می کنند که ممکن است canonical نادیده گرفته شود.
11. تبلیغات بیش از حد
بسیار از وب سایت ها تبلیغات را انجام می دهند بدون این که اشتباهی را مرتکب شوند. گوگل الگوریم هایی دارد که تبلیغات بیش از حد موجود در یک صفحه را تشخیص می دهند، اگر موتور های جستجو آن ها را ببینند رتبه بندی وب سایت شما را پایین می آورد.
12. عدم ارتقاء وب سایت
سعی کنید وب سایت خود را ارتقا دهید. پیوند ها یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی وب سایت شما می باشند. صحبت کردن مردم درباره کسب و کار شما می تواند سبب افزایش بازدید از وب سایت شما شود.
سئو یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش ارزش وب سایت شما است. بسیاری از کسب و کار ها به آن توجهی ندارند و یا آن را به خوبی اجرا نمی کنند که همین عوامل منجر به اشتباهات زیادی می شود. سعی کنید وقت خود را برای یادگیری مناسب بگذارید و نتایج آن قطعا برای وب سایت شما سود زیادی خواهد داشت.
پاسخ دهید