تبلیغات

جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

جلب اعتماد مشتری

یکی از مهمترین و اولین معضلات پیشرفت فروشگاه اینترنتی جلب اعتماد و دادن اطمینان خاطر به مشتری است که شاید اکثر افراد از آن ساده عبور کنند.

بنابراین مشتری هم حق دارد که به دلیل اینکه تنها با یک سایت طرف حساب است، باید محصولات را از روی چند تصویر انتخاب کند که حتی این مشتری امکان لمس کردن آن کالا را نیز نخواهد داشت، بنابراین در این زمان است که مشتری باید به نوشته‌های شما در ارتباط با کیفیت محصولاتتان اطمینان لازم را پیدا کند و شما قابل اعتماد باشید.

زیرا مشتری به راحتی میتواند همین محصول را از فروشگاهی در نزدیکی محل زندگی خود تهیه و از آن استفاده کند، و دقیقا در همان زمانی که هزینه محصول را پرداخت میکند، آن را در همان لحظه تحویل بگیرد، مشتری حتی شما را از نزدیک ندیده است، وی باید زمان تحویل محصول خریداری شده از شما را باور کند، در حالی که میتواند به راحتی آن کالا را از بازار تهیه کند. اینها همه عواملی است که کار یک فروشگاه اینترنتی را دشوار تر میکند، بخصوص اگر که این فروشگاه تازه به کار خود مشغول شده باشد.

پس در نتیجه میتوان گفت که ابتدایی ترین کاری که برای رونق یافتن یک فروشگاه اینترنتی باید انجام شود، ایجاد اعتماد به مشتری است، به همین منظور است که یک سری راهکار‌ها وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها میتوانید اعتماد بیشتری را در میان مشتریانتان داشته باشید.

نماد اعتماد

یکی دیگر از عواملی که برای ایجاد اطمینان باید از آن استفاده کنید اخذ نماد اطمینان است، بدین منظور است که پس از ثبت نام در یک سایت و ارسال مدارک و انجام دادن کلیه اصلاحات مورد نیاز در سایت منتظر گرفتن نماد اعتماد باشید، این نماد که از طرف وزارت صنعت و معدن به سایت‌های اینترنتی که شرایط لازم را دارند داده میشود. البته بعد از اعطای نماد آدرس محل کار و تلفن‌هایتان در اختیار عموم مردم قرار میگیرد و برای افرادی که در خانه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردند، احتمالاتی همچون مزاحمت‌های تلفنی وجود دارد که میتوانید این مشکل را نیز با خریداری یک خط تلفن ثابت مستقل و مختص به کارتان به راحتی حل کنید.

در کل با اخذ نماد اعتماد ممکن است مشکلاتی ایجاد شود اما برای جلب اعتماد مشتری لازم و خیلی خوب میباشد. زیرا از طریق یک نهاد دولتی در واقع میتوان گفت که هویت شما تایید میشود و همچنین برای مشتری محلی را در صورت ارائه شکایات مشتری به فروشنده در اختیار وی قرار میدهد و به همین صورت مشتری با اطمینان بیشتری از شما خرید میکند.

برای اغلب سایت‌های اینترنتی امکان عضویت وجود دارد که این چیز بسیار خوبی است که برای ایجاد اطمینان بیشتر و نگهداری اطلاعات وی حتما باید از یک لایه قابل اطمینان و امن کد گذاری شده استفاده کنید بدین منظور باید حتما سرویس SSL را از‌هاست خود خریداری نمایید تا مانع لو رفتن اطلاعات کاربرانتان شود.

در کلیه صفحات سایت‌های خود بهتر است پیوند‌هایی به صفحات اصلی یعنی تماس با ما و درباره ما قراردهید تا به این شکل کاربران اگر پرسش و یا اشکالی داشته باشند بتوانند به راحتی باشما تماس بگیرند، و همچنین شما باید به صورتی به پرسش‌های آن‌ها پاسخ بدهید که آنها دچار شک و تردید برای خریدشان نشوند.

همینطور صفحه ای که تحت عنوان درباره ما در سایت خود قرار میدهید صفحه ایست که بسیار مهم میباشد، در این صفحه باید اطلاعات جامعی درباره خودتان ارائه کنید که به شما اعتماد کنند این صفحه در واقع یک صفحه ی اعتماد سازی میباشد که خیلی از کاربران یک فروشگاه اینترنتی شما از این صفحه بازدید میکنند، در این صفحه حتما شماره تلفن ثابت در اختیار مشتریان و کاربران قرار میگیرد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر دارندگان فروشگاه اینترنتی انجام میدهند این است که به گذاشتن یک یا چند تلفن همراه  در سایت خود اکتفا میکنند، اما این راه دلالانی است که بصورت سرپایی و بدون جا و مکان به کار خود مشغول میشنود و کمتر کسی به این گونه افراد میتواند اعتماد کند.

در این صفحه همچنین حتما باید آدرس کامل خودتان را در اختیار مشتریانتان قرار دهید که حتی اگر یک کروکی هم از آدرس محل کار فروشگاه اینترنتی خود در اختیار کاربرانتان قرار دهید خیلی بهتر است. کلیه مجوز‌های خود را در این صفحه قرار دهید تا به راحتی در معرض دید کاربران شما قرار بگیرد، پس قابل ذکر است که در این صفحه میتوانید اعتماد سازی را در مشتری ایجاد کنید، بنابراین بهتر است که در مورد آن دقت زیادی داشته باشید.

منبع: سایت http://schoolit.ir/online-shopping/

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...